Jeżeli śledzicie nas w mediach społecznościowych i zaglądacie na nasz blog, zapewne zauważyliście, że nasze treści opatrzone są firmowym hasztagiem #DawajCośOdSiebie Aby uniknąć jego potencjalnej nadinterpretacji, a przy okazji opowiedzieć Wam więcej o sobie, postanowiliśmy przybliżyć stojącą za nim filozofię. Zapraszamy do lektury!
Jakiś czas temu pisaliśmy o misji, która przyświeca działaniom Sulma & Sulma, a niniejszy post rozszerza nieco ten temat. Wierzymy, że każdy z nas posiada coś unikalnego, co może wnieść w życie innych i tym samym uczynić je lepszym.
#DawajCośOdSiebie to wartość dodana naszego biznesu.
Nowy cykl artykułów pod szyldem #SulmaStories ma za zadanie przedstawić Wam ludzką stronę naszego biznesu. Owszem, jesteśmy zorientowani na wyniki, ale nie zapominamy też o czynnikach nie związanych bezpośrednio ze sprzedażą.
Tym samym zachęcamy i Was do regularnego dawania czegoś od siebie, zwłaszcza że sposobów na to jest całe mnóstwo.
#DawajCośOdSiebie – o co w tym wszystkim chodzi
„Biznes polega na dawaniu różnych wartości środowisku, dzięki któremu rośniesz w siłę.” – Sebastian Sulma
Nie ma jednego słusznego sposobu na realizację idei #DawajCośOdSiebie U jej podstaw na pewno znajdują się ludzie. Biznes robiony jest przez nich i dla nich w środowisku, z którym są ściśle związani.
Podczas prowadzenia projektów liczą się oczywiście zysk, efektywność, skuteczność w osiąganiu celów, wolumeny i ich przyrosty, jednak zdarzało nam się odmówić udziału w projektach, ponieważ były one niezgodne z naszymi wartościami.
Co więcej, aktywnie dążymy do współpracy z biznesami, które zmieniają świat na lepsze. Do tej pory pracowaliśmy w branżach medycznej i spożywczej przy produktach mających realny wpływ na ludzkie życie.
#DawajCośOdSiebie zakłada również ulepszanie biznesu poprzez unikalne wglądy i doświadczenia ludzi go tworzących. Nie bójmy się własnych nowatorskich pomysłów. Ograniczanie się do wzajemnej imitacji nie napędza innowacji.
Firmowa filozofia w praktyce
Aby nie wyjść na fotelowych aktywistów, wypadałoby przytoczyć kilka przykładów zastosowania naszej własnej filozofii w praktyce.
Chodzi nam o to, aby wyjść z inicjatywą i pomóc tym, którzy tego potrzebują, nawet jeśli o to nie proszą. Jak do tej pory, angażowaliśmy się w akcje pomocy dzieciom z domu dziecka, chorym na raka, czy z zespołem Downa. Obecnie wspieramy lokalny klub piłkarski dla najmłodszych, początkujących sportowców.
W sferze biznesowej, nieodpłatnie dzielimy się wiedzą na naszym blogu, prowadzimy szkolenia i warsztaty oraz robimy fine tuning biznesów naszych klientów wprowadzając je na nowe rynki. Jeżeli widzimy, że coś da się poprawić, po prostu to robimy dając w ten sposób coś od siebie.
Jeżeli chodzi o autora niniejszego posta (cześć, to ja, Roman), daję coś od siebie poprzez wnoszenie swojej wiedzy i doświadczenia do działań marketingowych Sulma & Sulma. Jeżeli mam pomysł jak zrobić coś lepiej, zgłaszam go lub od razu wprowadzam, w zależności od jego wagi. Moim prywatnym dawaniem czegoś od siebie jest jak najlepsza, najjaśniejsza komunikacja biznesowa. Przysługuję się innym ludziom tworząc łatwo przyswajalne treści. Moim talentem, którym się dzielę jest to, że pomagam ludziom zrozumieć nas oraz szereg innych zagadnień i tematów.
#DawajCośOdSiebie dla każdego, na co dzień, to także wysoka etyka pracy. Wykonywanie swoich zadań zgodnie z maksimum swojej wiedzy i umiejętności, robienie właściwych rzeczy nawet kiedy nikt nie patrzy. Budowanie w ten sposób dobrych nawyków po prostu musi zaprocentować po czasie i dlatego warto to robić.
Wnioski
Nasz firmowy hasztag #DawajCośOdSiebie ma za zadanie nie tylko zaszczepić ludziom zdrowe podejście do robienia interesów, zakładające stawianie ludzi na pierwszym miejscu oraz wspieranie różnego rodzaju organizacji i społeczności, ale również pomagać nam pozostać skromnymi i dostrzegać szerszą perspektywę.
„Jeżeli obracasz się w biznesie zgodnie z zasadą #DawajCośOdSiebie rośniesz w siłę z bardzo prostego powodu – robisz coś ciekawego, co rozwija daną społeczność, a na Twojej drodze pojawiają się ludzie, którzy pomagają Ci osiągnąć cele. Celebrując sukces nie zapominasz o udzielonej Ci pomocy i dlatego dajesz z powrotem coś od siebie pomagając tym samym innym osiągnąć ich cele, dzięki czemu i oni rosną, a szeregi idei zasila coraz więcej osób.” – Sebastian Sulma
#DawajCośOdSiebie to nie tylko Twój nakład czasowy i być może pieniężny. To także strategia pomagająca Ci budować markę i zaufanie do niej poprzez kreowanie wartości dla rynku czy społeczności oraz rozwijać relacje na nowych, wyższych poziomach.
Nie czekaj zatem i Ty też zacznij dawać coś od siebie. Zainwestuj w zwyczajne, choć czasem deficytowe ludzkie dobro i uczyń świat odrobinę lepszym każdego dnia.
#DawajCośOdSiebie
Sulma & Sulma