Całkiem niedawno pisaliśmy o tym jak ważny jest dla nas czynnik ludzki w biznesie. Stanowi on podstawę filozofii #DawajCośOdSiebie która wierzymy, że jest sposobem na długoterminowy sukces. Dziś chcielibyśmy opowiedzieć Wam o owocnym spotkaniu z naszym klientem z Korei Południowej, firmą MEDIFORUM, mającym na celu zapoznanie się partnerów w Polsce z szeregiem innowacyjnych produktów z branży medycznej i urody. Sprawdźcie jak Sulma & Sulma sprawnie łączy biznesy z różnych stron świata pomagając tym samym rozwijać sprzedaż

Praca z produktami realnie zmieniającymi ludzkie życie na lepsze daje szczególną satysfakcję i poczucie spełnienia. Tak też jest w tym przypadku, dlatego postanowiliśmy pokazać Wam jak wyglądały nasze niedawne spotkania biznesowe od kuchni.

Profil partnera

Firma MEDIFORUM, którą podczas wizyty w Polsce reprezentowali Pan Jihoon Noh, General Manager Działu Sprzedaży Zagranicznej i Marketingu oraz Pan Yong Seung Shin, Senior Researcher i QC Manager Działu R&D, jest naszym klientem od dwóch lat.

Pracowaliśmy wspólnie przy projekcie wprowadzania na rynek jednego z produktów MEDIFORUM – zestawu do wykrywania wirusa brodawczaka ludzkiego z komórek szyjki macicy (HPV) na rynek Polski. Wspominaliśmy o tym tutaj.

Nasze działania poskutkowały znalezieniem specjalistycznego dystrybutora w postaci firmy BOR-POL z Gliwic. Obecnie wspieramy oba biznesy w rozwoju sprzedaży na terenie Polski, a docelowo chcielibyśmy wyjść z ofertą MEDIFORUM na rynek europejski. 

Zestaw MF HPV Q 16 oraz jego nowsza wersja MF HPV QE 16 to nie jedyne produkty Koreańczyków. W ich ofercie znajdują się również kosmetyki i suplementy diety. Jeżeli interesuje Was historia naszej relacji z MEDIFORUM, możecie prześledzić ją tutaj. Teraz przejdźmy do spraw bieżących.

Przyjazd do Polski

Celem wizyty Panów Noh i Shin było przede wszystkim osobiste poznanie się z przedstawicielami BOR-POL oraz jednym z klientów dystrybutora czyli firmą MediLifeCover. Kluczową częścią spotkania był transfer wiedzy na temat produktów, ale nadajmy opisowi spotkania chronologiczny porządek.

Sebastian odebrał naszych zagranicznych gości z lotniska Balice w okolicach południa. Podróżni byli głodni i chętni spróbować lokalnej kuchni, zwłaszcza, że była to ich pierwsza wizyta w Polsce. Pan Noh zdecydował się na żurek, który zasmakował mu na tyle, że jadł go każdego dnia, oraz żeberka, a Pan Shin schabowego. Swoją drogą, czy jest ktoś, kto nie lubi żurku?

Po posiłku pojechaliśmy do Krosna, gdzie zarezerwowany był hotel. Po zameldowaniu się na miejscu wyruszyliśmy pozwiedzać Krosno i zjeść kolację na rynku. Następnego dnia czekało nas sporo pracy.

We wtorek około 9:00 udaliśmy się do MediLifeCover gdzie przywitała nas dr n. biol. Beata Niewęgłowska-Guzik i jej mąż lek. med. Andrzej Guzik, właściciele zakładu. Oprowadzili nas oni po firmie i pokazali laboratorium, gdzie miała się odbyć główna część wizyty. Zanim przeszliśmy do działania, musieliśmy jeszcze chwilę poczekać na przedstawicieli BOR-POLu, którzy jechali do nas z Gliwic. 

Doświadczenia praktyczne

Transfer wiedzy na temat zestawu do wykrywania wirusa zakładał między innymi niezależne przebadanie 12 próbek przez 3 osoby – po jednej z MEDIFORUM, BOR-POL i MediLifeCover, aby uniknąć błędów i wypracować jak najlepsze praktyki.

Cały proces zajął około sześciu godzin i szczerze mówiąc momentami było bardzo ciężko. Tutaj należy się szczególne uznanie Panu Markowi Domaradzkiemu (Product Management Director z BORPOL), który dzięki doświadczeniu z innymi produktami oraz znajomości insightów z polskiego rynku celnie wyjaśniał trudne zagadnienia oraz różnice związane z procesem leczenia w obu krajach. 

Sebastian okazał się katalizatorem progresu i w odpowiednim momencie popchnął niełatwe rozmowy w kierunku rozwiązań, zamiast skupiać się wyłącznie na problemach. Tym sposobem udało się osiągnąć konsensus i zadowolenie wszystkich zainteresowanych stron. Można powiedzieć, że wszyscy odnieśli zwycięstwo.

Po osiągnięciu porozumienia Panowie z MEDIFORUM zaprosili wszystkich na wspólny późny obiad, który zjedliśmy na rynku w Krośnie.

Działania na gorąco

Podczas testów produktu w Krośnie Sebastian był kimś więcej niż mediatorem. Jako osoba będącą ciągle w akcji, potwierdził on kolejne spotkanie dotyczące innych produktów Koreańczyków z firmami MEDYK i IP CLINIQ w Rzeszowie.

Kontekst tego spotkania jest taki, że na 3 dni przed przylotem, Pan Noh powiedział, że wezmą ze sobą też nowe produkty – Brain One, który poprawia pracę mózgu w oparciu o wyciąg z żeń szenia czerwonego oraz QURElac, który poprawia pracę i oczyszcza jelita, przez co zwiększa się efektywność metabolizmu i wydolność energetyczna organizmu.

Zadaniem Sebastiana było znalezienie prospektów, którym można by było przedstawić te produkty i uzyskać wartościową opinię. Organizacja spotkania w Rzeszowie w tak krótkim czasie była nie lada wyzwaniem, ale udało się! 

Produkty spodobały się IP CLINIQ i zgodzili się oni wziąć je na testy, a następnie aktywnie sprzedawać. Tak się złożyło, że IP CLINIQ przygotowuje uczestniczki Miss Earth Poland i jeżeli testy preparatów okażą się satysfakcjonujące, będą one przyjmować QUERElac w celu:

  • Poprawy jakości cery
  • Poprawy sylwetki (produkt ten hamuje odkładanie i przerabianie węglowodanów w tłuszcz)
  • Poprawy ogólnego samopoczucia

Związek produktu z wydarzeniem polega na tym, że jego drugi etap odbędzie się na Filipinach, co stanowić będzie okazję do promocji QUERElac i wejścia na nowy rynek. Póki co jednak testy są w wewnętrznej fazie pilotażowej, więc nie dzielimy jeszcze skóry na niedźwiedziu. 

Co dalej?

Reasumując, spotkanie z MEDIFORUM przyniosło zamierzone efekty i umocniło fundamenty do dalszego działania. Naszą rolą w nadchodzącym czasie będzie wsparcie finalizacji rozmów, wprowadzenie produktów na rynek oraz dynamizacja rozwoju sprzedaży.

Po wszystkich spotkaniach wróciliśmy z przedstawicielami MEDIFORUM do Krakowa, aby pozwiedzać miasto. Po kolacji Sebastian odwiózł gentlemanów do hotelu Hilton przy Balicach, aby usprawnić ich powrót do Seulu. 

Panowie Noh i Shin byli bardzo zadowoleni z wizyty. Polska zachwyciła ich jako kraj, a rozmowy biznesowe i dalsze możliwości współpracy okazały się bardzo owocne. Do zobaczenia i będziemy w kontakcie! 

 

Wysokich lotów,
#DawajCośOdSiebie
Sulma & Sulma