Uff, to był naprawdę pracowity weekend! W dniach 20-21 lipca 2019 r. Sebastian Sulma miał przyjemność poprowadzić dwa szkolenia z zakresu sprzedaży nowych technologii. Kierunek rozwoju gospodarki sprawia, że temat ten jest gorący jak nigdy. Przybywa nowych pomysłów i konkurencji co oznacza, że coraz trudniej jest zdobyć klienta. Z pomocą przychodzi fachowa wiedza i doświadczenie, którymi Sebastian dzielił się z uczestnikami warsztatów. Sprawdźcie czym przywitał nas Rzeszów w ten lipcowy weekend.

Świetny pomysł doskonale wpisujący się w potrzeby rynku to ogromny, choć nie jedyny składnik biznesowego sukcesu. Jeżeli napiszesz niesamowicie wciągającą powieść, ale nie dotrzesz z nią do czytelników, całokształt Twojego osiągnięcia będzie znacznie mniejszy. 

Aby zmaksymalizować zwrot z Twojego talentu i poświęconego czasu potrzebna jest promocja i następująca po niej sprzedaż. Nie inaczej rzecz ma się ze startupami, które w pewien sposób również są dziełami sztuki.

Poniżej prezentujemy szczegółowy program warsztatów oraz wrażenia naszego prowadzącego – Sebastiana Sulmy.

Sobota, 20 lipca

Warsztat pt. “Dlaczego startupy nie sprzedają?” dla platformy startowej Start in Podkarpackie

Agenda prezentowała się następująco:

  • Wprowadzenie do szkolenia – rozpoznanie bojem.
  • Dlaczego startupy nie sprzedają?
  • Budowanie procesu sprzedaży, główne czynniki sukcesu.
  • Dynamizacja procesu sprzedażowego – skalowanie.
  • Ekspansja na nowe rynki.
  • Wpływ sprzedaży na rozwój oferty.
  • Podsumowanie oraz Q&A.

Szkolenie te przyciągnęło sporą grupę odbiorców. Obecnych było około 20-25 startupów z bardzo różnych obszarów. Pomysły uczestników dotyczyły m.in. usprawnienia pracy na lotniskach, rozwiązania problemu powodzi spowodowanej nagłymi opadami deszczu, poprawę wygody pracy kierowców tirów, czy rozwiązania problemu przegrzewania się baterii np. w samochodach elektrycznych. ????

Poziom wiedzy teoretycznej publiki był tak zróżnicowany jak ich pomysły. Często, pomimo znajomości narzędzi, brakowało umiejętności przełożenia tego na odpowiedni proces sprzedaży. Kolejną problematyczną kwestią było dotarcie do pierwszych klientów i reagowanie na ich “bóle”. Uczestnicy zdawali się nie wiedzieć jak i co pytać swoich prospektów.

Co jednak najważniejsze, było w nich widać dużą chęć chłonięcia wiedzy i żywe zainteresowanie szczegółami budowania procesu sprzedaży. Dziękujemy za udział i trzymamy kciuki za Wasze projekty! ????

Niedziela, 21 lipca

Warsztat pt. “Sprzedaż rozwija nowe technologie” dla Rzeszów Startup Akcelerator 

Agenda prezentowała się następująco:

  • Wprowadzenie – przemiana technologii w produkty sprzedażowe, najważniejsze czynniki procesu omówione na podstawie trzech studiów przypadku. Całość zakończona Q&A. 
  • Sprzedaj mi swój produkt. Prezentacje sprzedażowe startupów.
  • Wiedza o problemie – analiza historii i strategii sprzedaży oraz celów strategicznych startupu z trenerem. 
  • Spójrz dalej, wiedz więcej – wielopoziomowa analiza rynku w poszukiwaniu korzystnych trendów i przemian wspierających sprzedaż produktu. Predykcja wartości dla klienta. 
  • Sprzedaj kluczową wartość – przemiana technologii w produkt sprzedażowy oraz wybór najkorzystniejszych grup docelowych. 
  • Badanie bojem – synchronizacja procesu sprzedaży i rozwoju z klientem. 
  • Road map to success – OKR, KPI, budżet i ramy czasowe, ustalenie planu działania przynajmniej na kwartał. 

Grupa odbiorców tego szkolenia była nieco bardziej zaawansowana. Ich projekty w większości wyszły już poza fazę pomysłu i wkroczyły w fazę MVP. Obecnych było 9 startupów SaaS oraz jeden produkt dla dzieci. Miło było zobaczyć, że kilka z nich ma potencjał na produkt globalny, wpisujący się w obecne trendy.

Z uwagi na bardziej zaawansowane stadium biznesowe, uczestnicy wykazywali bardzo duże zainteresowanie sprzedażą i procesem osiągania celów w sprzedaży. Sprawę ułatwiał fakt, że poszczególne obecne tu startupy stanowiły ciekawe przykłady pomagające lepiej zrozumieć poruszane kwestie.

Omawianie faktycznych projektów stworzyło realną wartość dla uczestników, z których każdy wyszedł ze szkolenia z indywidualnym planem pracy na rok, podzielonym na kwartały oraz konkretnymi celami do osiągnięcia.

Podsumowanie

Mniej zaawansowani uczestnicy rzeszowskich spotkań zdobyli mnóstwo cennej wiedzy, która pozwoli im rozwinąć swoje pomysły w pełnoprawne produkty. Ci bardziej zaawansowani natomiast zakończyli warsztaty nie tylko bogatsi w wiedzę teoretyczną, ale również z gotowymi planami działania, które pozwolą im zmieniać swoją istniejącą już technologię w gotowy do sprzedaży produkt.

Dziękujemy organizatorom i wszystkim obecnym za zaangażowanie i życzymy powodzenia!

 

Od pomysłu do produktu sprzedażowego
Sulma & Sulma
#DawajCośOdSiebie

 

Zdjęcia: HugeTech.pl / własne