Ostatnio odbyliśmy ciekawą rozmowę z klientem z Wielkiej Brytanii. Zapytał „Po co jest analiza i przygotowanie?”
Słuszne pytanie z prostą odpowiedzią. Wszystko po to aby wyróżnić się na rynku i pozostać zapamiętanym. Wypracować solidną przewagę konkurencyjną, oszczędzić czas swoich klientów oraz własny. Posłużymy się szybkim przykładem.
Istnieje od jakiegoś czasu moda, wręcz oblężenie wyjazdów na targi branżowe. Słusznie jest to ogólnie przyjęta i cenna droga rozwoju. Jednak zdarza się, że po odwiedzeniu kilku stoisk można poczuć się, jakby o branży wiedzieć wszystko, a zarazem niewiele o ofercie danej firmy. Eksponowane są te same zalety np. innowacja, ekologia i długa tradycja. Mało tego często są te same hasła np. „ekspert zamocowań”, „lider innowacyjności”. Mijając kolejne stoiska słyszymy te same hasła powtarzane jak mantrę. W końcu robi się to nudne i klient traci zainteresowanie. Efektywność uczestnictwa maleje.
Wystarczyło by solidniej się przygotować, nawet jeżeli produkt ma cechy „modne” w branży. Zacząć od innego aspektu, który dla rynku, dla klientów będzie najciekawszy, a zarazem wynikający z naszej oferty. Wypracować solidną przewagę konkurencyjną, którą możemy osiągnąć po analizie rynku docelowego, naszej oferty i celów biznesowych. Bez przygotowania jest to nie osiągalne i nikniemy w tłumie.
Zachęcamy do rozważnego rozwoju sprzedaży!
Sulma & Sulma
#DawajCośOdSiebie
Photo: The Look of Love by Hayley Goodhead