O rozwoju sprzedaży rozmawialiśmy z Hubertem Mrozkiem, współzałożycielem i CEO Magnetiqua.

Jak opisałbyś swoją firmę w krótkiej prezentacji?
Magnetiqa produkuje nowoczesne pionowe farmy wodne wyposażone w technologię rolniczą. Dążymy do tego, aby żywność można było łatwo produkować na Ziemi, ale także w dowolnym miejscu w przestrzeni kosmicznej. Kiedy więc Elon Musk wyląduje na Marsie, będziemy gotowi, aby wyżywić całą tamtejszą kolonię. I to właśnie jest Magnetiqa. Zabieramy Cię w niesamowitą podróż, która zrewolucjonizuje przemysł spożywczy i sposób, w jaki postrzegamy uprawę roślin.

W czym jesteście najlepsi?
W Magnetiqa powiedziałbym, że przez większość czasu jestem konstruktorem – pomagam rozwijać nasze rozwiązania. Bardzo lubię ten czas, gdy możemy rozwiązywać pewne wyzwania techniczne. Jako CEO prowadzę również spotkania z każdym z naszych zespołów ds. rozwoju technologii. Spotkania te są bardzo zróżnicowane i w ciągu jednego dnia mogą dotyczyć np. mechaniki płynów, potem chemii molekularnej, a następnie strategii marketingowej. Trzeba się szybko dostosowywać. I to właśnie uwielbiam robić w mojej firmie!

Jak znaleźliście swoich pierwszych klientów?
Kiedy zaczynaliśmy, osobiście rozmawiałem z każdym z największych producentów żywności w naszym kraju, aby poznać potrzeby rynku. Jednak do tej pory nie wydaliśmy jeszcze żadnych pieniędzy na marketing i dotarcie do klientów. Za pośrednictwem naszej strony internetowej można się z nami skontaktować i zostać partnerem lub porozmawiać o współpracy. W ten sposób mamy zarezerwowane całe najbliższe 4 miesiące. Mamy klientów z Polski, Hiszpanii czy USA.

Co Twoi klienci mówią o Waszym produkcie?
Zasadniczo nadal pracujemy z klientami nad pierwszą wersją produktu, ale prognozy są tak dobre, że możemy osiągnąć najlepszą efektywność energetyczną na świecie, jeśli mówimy o pionowych uprawach żywności.

Jakie są Wasze dotychczasowe osiągnięcia, z których jesteś dumny?
Oprócz nagród i dużego zainteresowania rynku naszymi rozwiązaniami. Przede wszystkim jestem dumny z naszego zespołu, z pracy, którą wykonujemy każdego dnia i z tego, jak dobrze się rozwija.

Jaka jest następna przełomowa rzecz w Waszej branży?
Myślę, że będzie to sposób zarządzania wodą w uprawie roślin oraz to, jaka woda jest faktycznie wykorzystywana, jak minerały są przenoszone wewnątrz roślin. W ten sposób znacznie zmniejszymy zapotrzebowanie na energię elektryczną w rolnictwie wertykalnym.

Jakie są Wasze plany na najbliższe 6-12 miesięcy?
Chcemy przygotować się do opatentowania naszych produktów, a następnie zacząć zmieniać świat.

Jeśli chcesz, aby Twoja historia o rozwoju sprzedaży została opublikowana, skontaktuj się z Marcią Osundwa tutaj.