Promocja i rozwój sprzedaży

24 stycznia 2018

Rozwój sprzedaży wymaga przygotowania!

Wszyscy wiemy, że do wielu rzeczy trzeba się przygotować. Zanim wskoczy się do wody, warto wiedzieć jak jest zbudowane dno, jaka jest głębokość i temperatura wody, oraz zadać sobie pytanie czy umie się na tyle dobrze pływać.

Przygotowanie dotyczy wielu aspektów życia biznesowego: rozmowy o pracę, spotkania z klientem, prezentacji produktu i wielu, wielu innych. Wprowadzenia  i rozwoju sprzedaży oferty na rynku również!

 

Wiele firm lekceważy ten proces, skupiają się na produkcie i wychodzą z założenia “produkt się obroni, albo nie”. Problem w tym, że ludzie ze względu na coraz większą konkurencję i pęd życia, nie mają często chęci, albo czasu zagłębiać się i analizować każdego nowego, nie znanego, nie sprawdzonego w ich środowisku produktu. Tak samo jak woda nie uprzedzi nas przed skokiem o czyhających niebezpieczeństwach.

Często nie wiedzieć czemu, firmy które chcą wprowadzić produkt na rynek, rozwinąć eksport lub rozpocząć ekspansję w nowej branży na rodzimym rynku. Wierzą w to, że jak pokażą referencje, lub zrobią testy, lub umówią kilka spotkań. Wtedy klient zobaczy ich produkt, przekona się jak świetny on jest i zacznie kupować.

Takie spotkania przypominają często rozmowy dwóch kamiennych posągów. Spotkanie się odbywa, klient widzi produkt i na koniec odpowiadając bezpiecznie “odezwiemy się do Państwa”.

Wszystko z powodu braku zrozumienia podstawowej sprawy. Klienci biznesowi, dystrybutorzy nie kupują produktu, albo samego rozwiązania problemu (których jest wiele). Kupują łatwy w zastosowaniu, rentowny i skalowalny model biznesowy! W sytuacji kiedy firma chce pozyskać dystrybutora, nie kupuje on tylko produktu, kupuje sprawdzony sposób przyciągania klientów i zarabiania pieniędzy, który maksymalnie łatwo zaadoptować.

Firma która potrzebuje poddostawcy lub podwykonawcy. Nie kupuje produktów lub usług, ona kupuje zrozumiałe, łatwe w zastosowaniu, zwiększające efektywność i sprawdzone w ich warunkach rozwiązanie.

O ile w przeszłości klienci byli bardziej skłonni aby samemu sprawdzić wszystkie potrzebne informacje. W obecnym natłoku zdarzeń wygrywa ten kto jest lepiej przygotowany do zaoferowania swojego rozwiązania.

Przygotowanie najlepiej zacząć od analizy oferty, rynku docelowego i celów. Warto pamiętać, że oferta to nie sam produkt lub usługa.

Stąd dostając produkty do przetestowania z wielu różnych dziedzin jak np. suszone owoce i warzywa, kosmetyki, ubrania, alkohole, urządzenia AGD, szkła, rozwiązania IT, testy farmaceutyczne i inne innowacyjne produkty lub usługi wychodzimy z inicjatywą dogłębnej analizy, łącznie z poznaniem ludzi i ich pracy na miejscu.

Przygotowanie to podstawa sukcesu,

Sulma & Sulma

#DawajCośOdSiebie



Komentarze