Aktualności

25 lipca 2019

Rzeszów się rozwija – lokalne startupy są żądne wiedzy

Uff, to był naprawdę pracowity weekend! W dniach 20-21 lipca 2019 r. Sebastian Sulma miał przyjemność poprowadzić dwa szkolenia z zakresu sprzedaży nowych technologii. Kierunek rozwoju gospodarki sprawia, że temat ten jest gorący jak nigdy. Przybywa nowych pomysłów i konkurencji co oznacza, że coraz trudniej jest zdobyć klienta. Z pomocą przychodzi fachowa wiedza i doświadczenie, którymi Sebastian dzielił się z uczestnikami warsztatów. Sprawdźcie co działo się w Rzeszowie w ten lipcowy weekend.

Świetny pomysł doskonale wpisujący się w potrzeby rynku to ogromny, choć nie jedyny składnik biznesowego sukcesu. Jeżeli napiszesz niesamowicie wciągającą powieść, ale nie dotrzesz z nią do czytelników, całokształt Twojego osiągnięcia będzie znacznie mniejszy. 

Aby zmaksymalizować zwrot z Twojego talentu i poświęconego czasu potrzebna jest promocja i następująca po niej sprzedaż. Nie inaczej rzecz ma się ze startupami, które w pewien sposób również są dziełami sztuki.

Poniżej prezentujemy szczegółowy program warsztatów oraz wrażenia naszego prowadzącego – Sebastiana Sulmy.

Sobota, 20 lipca

Warsztat pt. “Dlaczego startupy nie sprzedają?” dla platformy startowej Start in Podkarpackie

Agenda prezentowała się następująco:

  • Wprowadzenie do szkolenia – rozpoznanie bojem.
  • Dlaczego startupy nie sprzedają?
  • Budowanie procesu sprzedaży, główne czynniki sukcesu.
  • Dynamizacja procesu sprzedażowego – skalowanie.
  • Ekspansja na nowe rynki.
  • Wpływ sprzedaży na rozwój oferty.
  • Podsumowanie oraz Q&A.

Szkolenie te przyciągnęło sporą grupę odbiorców. Obecnych było około 20-25 startupów z bardzo różnych obszarów. Pomysły uczestników dotyczyły m.in. usprawnienia pracy na lotniskach, rozwiązania problemu powodzi spowodowanej nagłymi opadami deszczu, poprawę wygody pracy kierowców tirów, czy rozwiązania problemu przegrzewania się baterii np. w samochodach elektrycznych. 👏

Poziom wiedzy teoretycznej publiki był tak zróżnicowany jak ich pomysły. Często, pomimo znajomości narzędzi, brakowało umiejętności przełożenia tego na odpowiedni proces sprzedaży. Kolejną problematyczną kwestią było dotarcie do pierwszych klientów i reagowanie na ich “bóle”. Uczestnicy zdawali się nie wiedzieć jak i co pytać swoich prospektów.

Co jednak najważniejsze, było w nich widać dużą chęć chłonięcia wiedzy i żywe zainteresowanie szczegółami budowania procesu sprzedaży. Dziękujemy za udział i trzymamy kciuki za Wasze projekty! 🤞

Niedziela, 21 lipca

Warsztat pt. “Sprzedaż rozwija nowe technologie” dla Rzeszów Startup Akcelerator 

Agenda prezentowała się następująco:

  • Wprowadzenie – przemiana technologii w produkty sprzedażowe, najważniejsze czynniki procesu omówione na podstawie trzech studiów przypadku. Całość zakończona Q&A. 
  • Sprzedaj mi swój produkt. Prezentacje sprzedażowe startupów.
  • Wiedza o problemie – analiza historii i strategii sprzedaży oraz celów strategicznych startupu z trenerem. 
  • Spójrz dalej, wiedz więcej – wielopoziomowa analiza rynku w poszukiwaniu korzystnych trendów i przemian wspierających sprzedaż produktu. Predykcja wartości dla klienta. 
  • Sprzedaj kluczową wartość – przemiana technologii w produkt sprzedażowy oraz wybór najkorzystniejszych grup docelowych. 
  • Badanie bojem – synchronizacja procesu sprzedaży i rozwoju z klientem. 
  • Road map to success – OKR, KPI, budżet i ramy czasowe, ustalenie planu działania przynajmniej na kwartał. 

Grupa odbiorców tego szkolenia była nieco bardziej zaawansowana. Ich projekty w większości wyszły już poza fazę pomysłu i wkroczyły w fazę MVP. Obecnych było 9 startupów SaaS oraz jeden produkt dla dzieci. Miło było zobaczyć, że kilka z nich ma potencjał na produkt globalny, wpisujący się w obecne trendy.

Z uwagi na bardziej zaawansowane stadium biznesowe, uczestnicy wykazywali bardzo duże zainteresowanie sprzedażą i procesem osiągania celów w sprzedaży. Sprawę ułatwiał fakt, że poszczególne obecne tu startupy stanowiły ciekawe przykłady pomagające lepiej zrozumieć poruszane kwestie.

Omawianie faktycznych projektów stworzyło realną wartość dla uczestników, z których każdy wyszedł ze szkolenia z indywidualnym planem pracy na rok, podzielonym na kwartały oraz konkretnymi celami do osiągnięcia.

Podsumowanie

Mniej zaawansowani uczestnicy rzeszowskich spotkań zdobyli mnóstwo cennej wiedzy, która pozwoli im rozwinąć swoje pomysły w pełnoprawne produkty. Ci bardziej zaawansowani natomiast zakończyli warsztaty nie tylko bogatsi w wiedzę teoretyczną, ale również z gotowymi planami działania, które pozwolą im zmieniać swoją istniejącą już technologię w gotowy do sprzedaży produkt.

Dziękujemy organizatorom i wszystkim obecnym za zaangażowanie i życzymy powodzenia!

Od pomysłu do produktu sprzedażowego
Sulma & Sulma
#DawajCośOdSiebie

 

Zdjęcia: HugeTech.pl / własne



Komentarze