Promocja i rozwój sprzedaży

21 czerwca 2018

Silna przewaga konkurencyjna, jak ją wykorzystać?

Często posługujemy się terminem silna przewaga konkurencyjna, lub wiodąca przewaga konkurencyjna. Chcemy przybliżyć ten termin i wyjaśnić jego zastosowania.

Posłużymy się dwoma przykładami GwiezdnyPrysznic.pl i TDWfurniture.com.

Gwiezdny Prysznic: Silną przewagą konkurencyjną tego produktu jest “zachwycająca głębia”. Jest wiele brodzików. Jedne są większe, drugie  mniejsze. Jedne są ładne, drugie mniej. Jednak tylko Gwiezdny Prysznic ma zachwycającą głębię. Gdy stoimy nad brodzikiem o nazwie Gwiezdny Pył czujemy się jakbyśmy spacerowali po drodze mlecznej. Gwiazdy błyszczą, a planety świecą. Zachwycająca głębia daje wrażenie jakbyśmy brali prysznic w deszczu gwiazd. Właśnie dlatego nazwaliśmy ten produkt “Gwiezdny Prysznic”, aby podkreślić jego zachwycającą głębię.

TDW furniture: Silną przewagą konkurencyjna jest idea slow furniture (szerzej opisywana tutaj). Główną cechą produktów tej firm jest budowanie oazy spokoju od pędzącego wokoło nas świata. Specyficzny sposób designu powoduje, że patrząc i przebywając wśród produktów. Użytkownik osiąga spokój umysłu, przestrzeń, komfort i relaksuje się.

Zastosowanie silnej przewagi konkurencyjnej to przede wszystkim:

  • przyciągnięcie uwagi np. wyeksponowanie przewagi w nazwie produktu vide Gwiezdny Prysznic,
  • zainteresowanie emocjonalne produktem, wstęp do rozmowy o doświadczeniach klienta i poznania jego “pain points”,
  • zaangażowanie, odbiorca jest ciekawy historii produktu (np. “skąd nazwa Gwiezdny Prysznic, co ona oznacza? co to za produkt?”),
  • rozpowszechnianie informacji (rekomendacje, np. “Chcesz wziąć prysznic w deszczu gwiazd, zobacz Gwiezdny Prysznic”).

 

Produkt dla odbiorcy staje się ciekawy i zrozumiały, wie dlaczego powinien go kupić i jaką wyjątkową korzyść będzie miał z tego tytułu.

Silna przewaga konkurencyjna rozpala miłość do produktów i napędza sprzedaż. 🙂

Silnych przewag,
Sulma & Sulma
#DawajCośOdSiebie



Komentarze