Afryka

8 stycznia 2020

Wnioski z wizyty Intermag w Afryce

Cechą wspólną wszystkich firm, które odnoszą sukces jest to, że przodują w kilku szczególnych aspektach, do których inne nie przykładają należytej uwagi. Biorąc pod uwagę stale rosnącą konkurencyjność na rynkach, trudno o powodzenie, jeśli nie jest się skłonnym wyjść poza normę. Po spotkaniu przedstawicieli Intermag staje się jasne, iż ich celem nadrzędnym jest świetność w tym co robią. Jeżeli jakakolwiek firma, w tym startup, powieli ich podejście, ma ona przed sobą świetlaną przyszłość. Oto czego biznesy mogą nauczyć się od Intermag, aby odnieść sukces. 

Solidne badanie rynku

Badanie rynku jest kluczowe w każdej niszy. Tylko dzięki niemu można osiągnąć lepsze zrozumienie swoich grup docelowych, ich problemów i być w stanie zaspokoić istniejące potrzeby. Jak się okazało w trakcie spotkania z Intermag, są oni gotowi zrobić naprawdę dużo, żeby lepiej poznać rynek. Poszukują właściwych osób w całym łańcuchu sprzedaży i poruszają kwestie pozwalające uzyskać głębokie insighty. Zdają sobie sprawę z wartości wiedzy i są zawsze uzbrojeni we właściwe pytania. Dla nich każdy moment jest dobry, aby się czegoś dowiedzieć. 

Intermag badanie rynku

Zorientowanie na szczegóły

Powiedzenie “diabeł tkwi w szczegółach” w przypadku Intermag sprawdza się jak żadne inne. Świetnie im idzie wyławianie szczegółów, jako że rozumieją oni, że to drobne rzeczy robią różnicę. Większość firm nie przykłada uwagi do szczegółów i skupia się na szerszej perspektywie, ale dla Intermag każdy detal ma znaczenie.

Intermag detale

Gotowość do podejmowania ryzyka

Niemożliwym jest być odnoszącym sukcesy przedsiębiorcą nie będąc gotowym na podejmowanie ryzyka. Intermag był w stanie dokonać ekspansji na inny kontynent właśnie z powodu swojej gotowości do wykorzystania nadarzających się okazji. Ich wejście na rynek kenijski stanowi niewiadomą ponieważ będzie to długi proces i z pewnością pojawi się wiele przeszkód zanim ustabilizują oni swoją pozycję w nowym miejscu. W tym konkretnym przypadku zgodzili się oni wykonać testy pilotażowe swoich produktów angażując tym samym potencjalnych partnerów, aby zaznaczyć swoja obecność. 

Działamy w Kenii – pilotaż produktów INTERMAG

Intermag ryzyko

Nacisk na relacje

Każdy działający w sektorze B2B rozumie, że ludzie kupią w pierwszej kolejności OD CIEBIE, a dopiero później Twój produkt. Intermag świetnie zdaje sobie z tego sprawę i dlatego inwestuje w relacje ze wspólnikami. Nie chodzi im wyłącznie o sprzedaż swoich produktów, ale także o zadowolenie klientów i uszczęśliwienie każdego ogniwa w łańcuchu. Wiedzą oni, że mając dobre relacje z łatwością poukładają wszystko inne. Intermag robi co w jego mocy, aby unikać nieporozumień i niedomówień, które szybko zabijają biznes. 

Intermag relacje biznesowe

Wybór właściwych partnerów

Dla przedsiębiorców, pozyskanie właściwych partnerów otwiera wrota niebios. Intermag dba o zdobycie współpracowników dobrze dopasowanych do ich biznesu. Poszukują oni firm i osób podzielających ich wizję i mających te same priorytety. Co więcej, na ich celowniku znajdują się partnerzy chcący się rozwijać wraz nimi. Nawet jeśli wszystkie aspekty Twoich działań biznesowych są dopracowane w najmniejszych szczegółach, będzie Ci trudno osiągnąć cele mając u boku niewłaściwych wspólników. 

Intermag partnerzy biznesowi

Entuzjazm

Jeżeli firma posiada entuzjastycznych pracowników wkładających w biznes odpowiednią energię, można być pewnym osiągnięcia sukcesu w przyszłości. W przypadku Intermag, członkowie zespołu są pasjonatami posiadającymi silny pęd do biznesu. Pomimo tego, że to często klient stanowi punkt centralny firmy, tak naprawdę pracownicy są nie mniej istotni. To właśnie oni są w stanie uszczęśliwić klienta i podnieść sprzedaż. 

Intermag entuzjazm

Strategiczne podejście

Posiadanie strategii jest niezwykle istotne w każdej dziedzinie życia. Intermag działa strategicznie i potrafi się dostosować jeśli zachodzi taka potrzeba. Jeżeli okazuje się, że dana strategia nie działa, ich elastyczne podejście pozwala im wprowadzić odpowiednie poprawki. Kiedy dokonują oni ekspansji na nowy obszar, ruch ten poparty jest przemyślaną strategią. Intermag starannie wybiera kraje, które stanowić mają punkt zaczepienia dla szerszej ekspansji w regionie. 

Intermag strategia

Wnioski

Dla przedsiębiorcy każdy dzień jest okazją ku temu, żeby się czegoś nauczyć. Punkty omówione w tym artykule pozwolą firmom goniącym za sukcesem nauczyć się czegoś od Intermag. Przedsiębiorczość to proces z wieloma zmiennymi. Akceptacja pewnej nieprzewidywalności i wyciąganie nauki to klucz do budowy własnych imperiów.



Komentarze